3,4,5…
Nu e o numărătoare aleatorie. Sunt zile în care am creat o istorie în Data Science.
3-5 martie. Trei zile de Data Science Hackathon alături de 95 de participanți admirabili. Da, da, o spunem modest, însă iarăși am trecut peste KPI-ul stabilit.
Cu o agendă full în față, acești 95 de tineri perseverenți au ajuns pe 3 martie la Tekwill unde au făcut cunoștință cu echipa din care fac parte și desigur au primit și un Starter Kit de invidiat.
În prima fază a competiției, participanții și-au ales domeniul la care urma să lucreze pentru celelalte 54 de ore. Desigur, acest moment l-am făcut destul de tricky și ispititor dându-le să aleagă doar între două stickere de culoare diferită ce reprezentau câte o categorie, ulterior urmând deznodământul.
Chiar și așa, noi suntem de părere că fiecare echipă s-a descurcat de minune alegând fără a cunoaște cu ce set de date va lucra.
Cele două domenii s-au dovedit a fi de ordin social, turism și business.
Trebuie să recunoaștem, nu am fi reușit nici fără Data Set-urile oferite de către partenerii Magenta Consulting, ANTRIM și Moldtelecom.
Primul subiect de ordin social a fost: Percepția turiștilor străini și a diasporei despre Republica Moldova ca destinație turistică.
Astfel, echipele ce și-au ales această direcție au primit drept scop să elaboreze o soluție ce va ajuta la îmbunătățirea industriei turistice din Moldova prin optimizarea produselor turtistice existente.
De cealaltă parte a monedei (sau mă rog, a sticker-ului), compania telecom Moldtelecom a oferit un set de date ce conține 35 de parametri pe baza a 21 de mii de clienți, informațiile fiind colectate pe parcursul a 2 ani. Prelucrând și analizând aceste date, echipele reprezentante urmau să prezică Churn Rate pentru acestea dar mai ales, să creeze o soluție care să crească retenția clienților.
Având o componență diversă, de la Data Specialist până la Business Specialist, fiecare a avut o reacție aparte primind aceste cerințe. Îți imaginezi, da?
Tekwill Academy mereu își pune drept scop să ajute doritorii de a se dezvolta într-un mod cât mai facil și interesant. Uite că echipele nu au concurat independent și neajutorat.
Ca facilitatori (și deja pentru unii ca prieteni) am invitat la eveniment 10 dintre cei mai buni mentori din diverse domenii care au fost mereu gata să răspundă la întrebări, să dea sfaturi sau simplu.. să discute la o cafea aromată oferită de noi.
Desigur, asta nu e tot. Pe parcurs, am organizat și două workshop-uri. Unul predat de către Veaceslav Cunițchi, Senior Big Data Engineer la Grid Dynamics- Keynote Workshop on Data Science și altul despre măreția de a efectua un Pitch convigător și inspirațional cu secrete deschise de către Roman Gluck, Product Manager la Pentalog.
Am fost destul de drăguți și partea cea mai dulce de a juriza am lăsat-o pentru Tamara Ciochina, EU Info Centre Coordination Expert at CommWithUs, Igor Aramă, Șef al Serviciului schimb de date și interoperabilitate la AGE, Mihai Coșleț , Data Engineer la Grid Dynamics și Tatiana Gâlcă, Data Scientist la Endava.
Ne rămâne doar să felicităm echipa Data Nomad ce s-a plasat pe locul 1 la categoria Social, echipa Black Friday cu locul 1 pentru categoria Business. Întrucât după distribuirea categoriilor, pentru categoria social au optat dublu echipe decât pentru business, am decis să oferim două premii. Prin urmare locul 2 la categoria Social a fost obrținut de către echipa Force RM.
Pe lângă traistele cu goodies de la parteneri, echipele cu locul 1 din clasament au câștigat câte 500 € iar echipa ce s-a plasat pe locul 2- 300 €.
Suntem și până astăzi entuziasmați și încă mai avem multe de povestit. Cu mai multe detalii revenim în cel de-al doilea articol.
Până atunci, fiți cu ochii pe noi, citiți, dezvoltați-vă și mai treceți vreun curs IT. (ziceam și noi așa…)