În era digitală, competențele IT au devenit vitale pentru succesul și inovația în industria bancară. Conștientă de această realitate, Banca OTP a ales să-și pregătească și să-și dezvolte angajații în domeniul tehnologic, în parteneriat cu Tekwill Academy.
În perioada 19 mai- 9 iunie, datorită lui Vitalii Stepovenco, Senior Product Manager la Sugar CRM, am condus 3 training-uri cu tematică tech pentru echipa OTP Bank.
Cum au avut loc aceste training-uri, care au fost așteptările și ce rezultate s-au înregistrat vedem din interviul cu Lilia Nacu, Head of Training Section.
1. Care sunt principalele obiective ale OTP în digitalizarea produselor bancare?
Principalele obiective ale OTP în digitalizarea produselor sunt:
– Îmbunătățirea experienței clienților prin optimizarea proceselor, vitezei de răspuns și accesibilitate la produsele și serviciile bancare
– Securitatea și protecția datelor
– Personalizarea serviciilor.
Prin urmare, participarea la aceste training-uri asigură înțelegerea limbajului Tech, comunicare mai eficientă cu echipele tehnice și creșterea adaptabilității într-o lume tehnologică în continuă schimbare.
2.Care au fost așteptările OTP Bank în ceea ce privește structura și conținutul acestor training-uri?
Toate așteptările noastre au fost formulate și prezentate în intâlnirile și discuțiile preliminare training-ului,având posibilitatea să ne asigurăm ca acestea au fost înțelese de către expertul din cadrul Tekwill Academy care a si livrat training-urile.
Am mizat pe un curs practic, care să aducă plus valoare participantilor și cred ca acest obiectiv a fost atins cu succes.
3.Aceste așteptări au fost acestea atinse?
Bazându-ne pe feedback-urile recepționate de la participanți la final de training, putem confirma ca în mare măsură așteptările noastre au fost atinse.
4.Care sunt cele mai recente tendințe și inovații în industria bancară și cum credeți că acest training va ajutat să fiți la curent cu acestea?
Tendința de digitalizare și nu numai a proceselor business (produse, servicii bancare), dar și a proceselor conexe și celor de suport, de exemplu HR, GOV etc.
La training au fost invitați să participe colegii care în activitatea cotidiană sau cel puțin frecvent sunt implicați în diverse proiecte tehnice, cei care trebuie sa comunice „în aceeași limbă” cu echipele tehnice, de aceea cunoștințele acumulate în training le vor ușura procesul comunicării și înțelegerii reciproce.
5. Ce așteptări aveți în ceea ce privește rezultatele pe termen lung în domeniul tech?
Procesul de identificare a training-ului potrivit pentru colegii noștri a venit de la scopul de a „calibra” comunicarea dintre diferite echipe ale băncii, familiarizandu-le cu ABC-ul noțiunilor tehnice.
Asta ne va ajuta să devenim o bancă bine poziționată pe zona digitală, păstrând în același timp componența umană (Human – Centric- Approach).
6.Care subiecte au fost cel mai atractive din cadrul training-urilor?
Greu de zis… probabil toate subiectele au avut importanța și relevanța lor, mai ales ca background-ul colegilor era destul de diferit, venind din diverse subdiviziuni și domenii ale băncii.
Aceste training-uri au fost predate de către Vitalii Stepovenco care este și mentorul cursului IT Project Management.
“Experiența de training a fost una captivantă. Am detectat un interes sporit față de lumea IT. Practic 80% din cei veniți deja au avut tangență cu proiecte tehnice, și își dădeau seama foarte bine că asta abia e începutul.
Ce m-a bucurat în special a fost interesul nu doar față de nuanțe tehnice, ci și față de managementul proiectelor IT, practicile contemporane Agile, deosebirea de waterfall. Adevărul e că inevitabil orice companie devine o companie IT într-o anumită masură. Un soft operațional există în orice industrie, toți operează cu informație, deci tot sunt nevoiți să utilizeze tehnologiile informaționale. În multe domenii în general platforma tehnologică devine un avantaj competitiv, cât mai repede procesezi cu atât mai repede obții venit. Și to speak tech, pentru angajați din ceva opțional va evolua într-un skill obligatoriu.”
Această inițiativă își propune să asigure succesul și inovația într-o lume tehnologică în continuă schimbare, îmbunătățind experiența clienților și promovând securitatea și personalizarea serviciilor bancare. Prin astfel de măsuri proactive, Banca OTP se poziționează ca un jucător relevant în transformarea digitală a industriei bancare.